Anasayfa
Entegre MIS Giriş | BUILDEST Giriş | English | العربية
Haberler
Mimarı tasarım; müşteri sayısı, ciro ve karlılığı etkiliyor. Burcu Yılmaz Üren - Mall Report - 06.2013

Entegre Proje Yönetim A.Ş. Tasarım Yöneticisi Dr. Burcu Yılmaz Üren, mimari tasarımın müşterileri mağazaya çeken ve sonrasında bu çekimin sürdürülebilirliğini oluşturan en önemli etkenlerden birisi olduğunu belirterek, " Bir mağaza ne kadar çok müşteriyi çeker ve onların mağazada daha uzun süre kalmasını sağlayacak konfor şartlarını yerine getirirse, paralelinde müşteri sayısı, ciro ve karlılık oranları da artıyor" dedi.

Perakende mağazalarında mimari tasarımda ön planda yer alan faktörler nelerdir ?

Bir mekanın tasarlanmasında etkili olan en önemli faktör, o mekanda yapılacak olan işlev ve içerisinde barındıracağı ürün, kişi, v.b. unsurlardır. Dolayısıyla, mağazaları ele alıcak olursak, mağazada satışa sunulan ürünlerin cinsi, tasarım faktörlerini oluşturanen önemli etkendir. Mağazada satılan ürünler,o mağazanın dolaşım alanı, raf sistemi, oturma düzeni, satış alanı, ürün deneme alanı, ıslak hacimleri, ürün hazırlama alanı, aydınlatması, havalandırması, ısıtması, soğutması, rengi, dokusu ve malzemesi gibi bir çok faktöre yön veriyor. 

Bununla birlikte, günümüzde artık, zincir şeklindeki neredeyse tüm perakende mağazalarının belirli bir mimari tasarım konsepti bulunuyor. Yani bir markanın hangi mağazasına giderseniz gidin, tüm mağaza şubeleri, birbiri ile aynı şekilde ve aynı düzende dekore ediliyor. Bu da aslında, mağazalara kimlik katan,  onları diğerlerinden ayırmaya yardımcı olanen büyük etkenlerden biri oluyor. Buna göre mağazaların mimari tasarımında ön planda yer alan ikinci en önemli faktör, o markanın standart mimari konsepti. Bu iki faktör dışında,lokal mağazaların tasarımını dikkate alırsak, gerek kullanılan malzemelerde ve mimari objelerde ve gerekse mekansal tasarımlarda, bulunduğu yörenin coğrafi, kültürel ve iklimsel özelliklerinin ön plana çıktığı görülüyor. Örneğin, sahile yakın bölgelerde tasarlanan bir mağaza ile sahile uzak iç bölgelerde tasarlanan bir mağaza ile sahile uzak iç bölgelerde tasarlanan benzer ürün satışına yönelik mağaza dekorasyonları birbirinden farklılık gösterebiliyor.

Mağaza tasarımında farklılığın müşteri çekimi üzerindeki etkileri nelerdir ?

Mağazaların mimari tasarımında, yeni olana ve diğerlerinden farklı olana karşı müşterilerin olumlu veya olumsuz ilgi göstermesi kaçınılmaz. Mağaza tasarımında ki farklılığın müşteriüzerindeki en büyük etkisi, o mağaza için bir farkındalık yaratması, o mağazayı diğerlerinin arasından ayırt edebilecek yada sürekli hafızasında kalmasını sağlayacak bir simge oluşturmasıdır. Müşteri, farklı bir mağazaya gittiğinde, daha sonraki süreçte, o mağazayı rengi, malzemesi, konforu, dolaşım alanı, kokusu vb. birçok faktör ile tanıyor.

Perakendenin başarısı ve karlılığında "mimari tasarım" 'ın rolünü özetler misiniz ?

Perakendenin başarısı ve karlılığında, kuşkusuz bir çok finansal veri, pazarlama teknikleri, fiyat stratejisi, ürün çeşitliliği, müşteri ilişkileri v.b. konular rol oynuyor. Bunlar haricinde mekansal olarak bakılırsa, mimari tasarım, kişileri mağazaya çeken ve sonrasında bu çekimin sürdürülebilirliğini oluşturan en önemli etkenlerden birisi. Dolayısıyla çok basit bir yaklaşımla, baktığımızda, bir mağaza ne kadar çok müşteriyi çeker ve onların mağazada daha uzun süre kalmasını sağlayacak konfor şartlarını yerine getirirse, paralelinde müşteri sayısı, ciro ve karlılık oranları da artabilecek. 




Diğer İçerikler
Proje Yönetiminin Proje Üretim Sürecine Katkısı / Kemal Okumuş - Gayrimenkul Türkiye - Mart Nisan 2017
18. Uluslararası Proje Yönetim Kongresi - İnşaat Çalıştayı - İnşaat Projelerinin Yönetiminde Dijital Transformasyon ve İnsan Faktörü - Kemal Okumuş - Nisan 2017
EPY / İSG-Ç BÜLTEN012 "ŞANTİYELERDE SAHA TERTİP DÜZENİ VE GEÇİŞ YOLLARI"
EPY / İSG-Ç BÜLTEN011 "İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YASAL MEVZUATI"
EPY / İSG-Ç BÜLTEN010 "YAPI SEKTÖRÜNDE İSKELE KULLANIMI"
EPY / İSG-Ç BÜLTEN009 "ACİL DURUM VE EYLEM PLANLARI"
EPY / İSG-Ç BÜLTEN008 "İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİ"
EPY / İSG-Ç BÜLTEN007 "İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İŞARETLERİ"
EPY / İSG-Ç BÜLTEN006 "OFİSLERDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ"
EPY / İSG-Ç BÜLTEN005 "KAZI ÇALIŞMALARINDA İŞ GÜVENLİĞİ"
EPY / İSG-Ç BÜLTEN004 "KALDIRMA OPERASYONLARI"
EPY / İSG-Ç BÜLTEN003 "ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ ISO 14001"
EPY / İSG-Ç BÜLTEN002 "ELEKTRİK ÇALIŞMALARI"
EPY / İSG-Ç BÜLTEN001 "YÜKSEKTE ÇALIŞMA"
Uygunsuzluk Avcıları: İş Güvenliği Uzmanları / Erdem Gezginci - Önlem Dergisi - 27 Mayıs 2016
İyi Proje Yönetimi Yatırımcısına Para ve Zaman Kazandırır / Nadir Hiçsönmez - Mechanic Dergisi - Nisan 2016
İnşaat Sektörü, Elektromekanik Projeler ve Birleşim Grup Hakkında Söyleşi / Melih Erakman - Birleşim Dergi - Nisan 2016
Proje Yönetiminin Toplam Pazardaki Payı Hala Düşük / Kemal Okumuş - Gayrimenkul Türkiye - Mart/Nisan 2016
Eva-Entegre-Ege Hukuk / Mipim 2014 / Network Breakfast
İçgüdü Ve Varsayımlarla Projeler Hayata Geçirilemezler / Hakan Eren - Mall Report - 02.2014
Entegre sponsorluğunda UPYE & ÖZÜM ORTAK SEMİNERİ ... Türkiye'de Gayrimenkul Sektörünün Dünü, Bugünü, Yarını - 01.2014
Kemal Okumuş, Entegre Proje Yönetim' in hedeflerini ve sektörün durumunu Mall Report'a anlattı. 08.2013
ENTEGRE Proje Yönetim 10 yaşında. 05.2013
Entegre - Eva - Gyoder / Mipim 2013 Networking Breakfast / 03.2013
Yeşil Binalar Zirvesi - 2013
Gyoder Zirvesi 2012
Gyoder Zirve - 2011
Perakende Günleri - 2010
Proje yönetimi inşaata yeni boyut katıyor.. Kemal Okumuş İle röportaj
RICS Diploma Seremonisi 19 Ağustos 2009 Pazartesi günü İstanbulda The Plaza Otelinde gerçekleşti.
Gyoder Zirve - 2009
© 2013 Entegre Proje Yönetim. Tüm Hakları Saklıdır.

E-5 Ankara Asfaltı Halk Sk. No:56 Sıddıklar Is Mrk. K.4 Kozyatağı-İstanbul/TÜRKİYE
Tel : +90 (216) 355 26 50 - Fax: +90 (216) 355 23 70

info@epy.com.tr